Kierownik serwisu to praca, która kojarzona jest zwykle z różnorodnością. Dość trafnie można powiedzieć, że kierownik ma szansę sprawdzić się zarówno w pracy fizycznej, z którą często wiąże się serwisowanie, jak i w pracy biurowej. Najważniejsza część jego zadań dotyczy tych działań, które powiązane są z zarządzaniem zespołem. Chociaż wielu pracowników serwisu chciałoby awansować na kierownika serwisu, trzeba pamiętać o tym, że praca ta ma tyle samo wad, co zalet. Co trzeba wiedzieć, aby przekonać się, czy jest to praca dla Ciebie?
Zacznijmy od zalet. Po pierwsze, praca jako kierownik serwisu jest zajęciem niezwykle odpowiedzialnym, a co za tym idzie, również bardzo rozwojowym. Dzięki różnorodności, którą oferuje, na pewno nie trzeba będzie bać się, że szybko się w niej wypalimy. Pozwala z jednej strony działać analitycznie, zaś z drugiej przede wszystkim umożliwia częsty kontakt z ludźmi. Może być także pierwszym szczeblem awansu w drodze zawodowej w danej organizacji.
Praca kierownika serwisu ma też jednak wady. Po pierwsze, musi on radzić sobie dobrze z wykonywaniem swoich obowiązków pod presją czasu oraz wymagań przełożonych. Jest to bowiem najniższy szczebel kierowniczy w strukturze działu serwisowego. Powoduje to, że kierownik musi liczyć się z decyzjami osób na wyższych stanowiskach, nawet jeśli nie do końca zgadza się z ich zdaniem. Dużym minusem dla wielu wrażliwszych ludzi może być stały kontakt z niezadowolonymi klientami, którzy zgłaszają się do serwisu.