Wymarzony awans na kierownika serwisu to coś, z czego trudno się nie cieszyć. Wiąże się on jednak również z dużą dawką stresu. Szczególnie pierwsze dni na nowym stanowisku często są wyzwaniem. Przyzwyczajenie się do zupełnie nowej sytuacji może zająć trochę czasu, a wdrożenie w zakres nowych obowiązków będzie wymagało niejednokrotnie zostawiania w pracy po godzinach. Co można zrobić, żeby przyspieszyć ten proces, ale też nie wpaść w pułapkę przepracowania?
W pierwszych dniach pracy na pewno przyda się dystans do sytuacji. Aby wdrożyć się do pracy jako kierownik serwisu, trzeba wykazać się umiejętnościami organizatorskimi, ale przede wszystkim obserwować. Na początek warto porozmawiać z pracownikami o ich dotychczasowym doświadczeniu w pracy. Warto zyskać informacje na temat tego, co im się podoba, a co zupełnie nie. Szczególnie cennych informacji na temat funkcjonowania działu może udzielić nam osoba, która pracuje w nim od wielu lat.
Koniecznie trzeba także zapoznać się z wytycznymi, które przedstawia nam przełożony. Najlepiej, jeśli umówimy się z nim na lunch, aby porozmawiać o jego oczekiwaniach co naszej współpracy. W ten sposób od razu uda nam się uniknąć błędów, a dzięki temu również dużej dawki stresu. Warto pamiętać o tym, aby w ciągu pierwszych kilku dni nie brać na siebie zbyt wielu obowiązków i wdrażać się w optymalnym dla nas tempie.