Kierownik serwisu to stanowisko, które niełatwo zdobyć. Często osoba na nie rekrutowana jest spośród dotychczasowych pracowników firmy, a czasem zupełnie z zewnątrz. Bez względu jednak na to, czy dołączamy do nowej organizacji, czy tylko zmienia się nasze stanowisko, będziemy musieli zmierzyć się z zupełnie nową sytuacją. Jak zatem zorganizować sobie pracę oraz jak zbudować zespół, aby już od początku mieć pozytywne relacje z podwładnymi?
Osoba, która zaczyna pracę jako kierownik serwisu, a jest również całkowicie nowa w danej organizacji, ma w pewnych kwestiach dużo łatwiejsze zadanie niż osoba, która awansowała. Przede wszystkim znacznie łatwiej jest jej ułożyć sobie kontakty z pozostałymi członkami zespołu. Ktoś, kto do tej pory utrzymywał koleżeńskie kontakty z innymi osobami z pracy, a teraz musi nimi zarządzać, może czuć się na początku zagubiony w nowej roli. Część z kolegów może również stawiać opór takiej sytuacji, chociażby dlatego, że zazdroszczą kumplowi z pracy awansu.
Kierownik serwisu musi również zmierzyć się ze znacznie większą odpowiedzialnością, a co za tym idzie, ze wzmożonym poziomem stresu w codziennej pracy. Na początku może go to przytłaczać, dlatego pomocne będzie zdobycie wiedzy z zakresu zarządzania emocjami. Warto również dbać o odpowiedni odpoczynek po pracy, który pozwoli nabrać energii do działania w dni następnym.