Praca na stanowiskach kierowniczych to jedna z najbardziej pożądanych prac w wielu branżach. Postrzegana jest jako bardzo prestiżowe zajęcie oraz zazwyczaj jest całkiem dobrze płatna. Nie każdy jednak nadaje się do podjęcia pracy na takim stanowisku. Przykładowo kierownik serwisu musi umieć wykazać się wieloma umiejętnościami, żeby skutecznie prowadzić zespół serwisantów.
Praca jako kierownik serwisu – jakie kompetencje warto rozwijać?
Kluczowe kompetencje każdego kierownika to kompetencje miękkie. Niestety rzadko kiedy można rozwijać je na studiach. Żeby się ich nauczyć trzeba samemu wykazać inicjatywę. Każdy dobry kierownik powinien chociaż raz w życiu przejść szkolenie z umiejętności komunikowania się, motywowania innych do pracy oraz rozwiązywania konfliktów. Paradoksalnie, umiejętności takie są znacznie istotniejsze niż wiedza na temat serwisowania sprzętu.
Kierownik serwisu powinien również posiadać kompetencje twarde związane z zarządzaniem. Musi więc umieć odnaleźć się w zagadnieniach prawnych oraz finansowych. Na tym stanowisku musi znaleźć się więc względnie wszechstronna osoba, która będzie potrafiła odnaleźć się zarówno w pracy typowo biurowej, jak i zespołowej. Dobry kierownik z pewnością musi lubić pracować z różnymi ludźmi. Zazwyczaj więc największą szansę na pracę jako kierownik, mają ekstrawertycy.