Osoby pracujące w dziale serwisowym w jednej z firm często marzą o awansie z serwisanta na kierownika serwisu. Nie każdy jednak posiada odpowiedni zakres umiejętności, pozwalających mu wykazać się na tyle, aby otrzymać awans. Kto zdecydowanie nie nadaje się do pracy jako kierownik serwisu?
Osoba, która na pewno nie powinna pracować jako kierownik serwisu to ktoś, kto nie lubi pracy z ludźmi. Kierownik ma bowiem ciągły kontakt z innymi, zarówno z klientami, którzy pojawiają się w serwisie, z podwładnymi, jak i z przełożonymi. Co więcej, musi umieć efektywnie się z nimi porozumiewać. Jeśli zatem ktoś woli pracować samodzielnie, raczej nie sprawdzi się na takim stanowisku kierowniczym.
Kierownik serwisu nie może być też osobą, która ma problem z radzeniem sobie z sytuacjami stresującymi oraz z pracą pod presją czasu. Im większy serwis, tym więcej zadań musi umieć koordynować kierownik, a co za tym idzie, musi umieć dobrze zarządzać czasem swoim oraz serwisantów. Nie może pozwolić sobie na opóźnienia, które mogłyby być bardzo niekorzystne dla całej firmy. Kierownik serwisu nie może również obawiać się brania odpowiedzialności za swoją pracę. Na tym stanowisku zatem nie sprawdzi się osoba, która oczekuje stałego nadzoru oraz jasnych wytycznych, co do swojej pracy. Musi być też gotowa na pracę po godzinach.