Kierownik serwisu kelnerskiego ma wiele pracy każdego dnia w restauracji. To od niego w dużej mierze zależy, jak będą zachowywać się kelnerzy, a tym samym jak dane miejsce będą odbierać goście. Praca taka potrafi być bardzo stresująca, ale też dla wielu osób satysfakcjonująca.
Jak w praktyce ona wygląda?
Praca kierownika serwisu może wyglądać bardzo różnie. Wiele zależy od tego, w jakiej restauracji on pracuje. Im bardziej luksusowe i prestiżowe jest miejsce, tym większe wymagania kładzione są na serwis. W miejscach przeznaczonych do obsługi klientów biznesowych, kierownik musi bardzo dobrze znać zasady sztuki kelnerskiej. Do jego zadań należy codzienne omawianie z zespołem kelnerów aktualnego menu oraz ewentualnych jego braków. To on przydziela konkretnych kelnerów do wybranych części sali.
Kierownik serwisu jest również odpowiedzialny za zatrudnienie odpowiednich osób do swojego zespołu. Powinien on zadbać o to, aby znaleźli się w nim wyłącznie kelnerzy z rozwiniętymi predyspozycjami do pracy. W bardzo eleganckich miejscach nie można pozwolić sobie na żadne wpadki. Jeśli zatem kelnerzy nie mają wystarczająco dużego doświadczenia, kierownik powinien zadbać o przeprowadzanie dodatkowych szkoleń. Dobry kierownik doskonale rozumie bowiem, że klienci oceniają nie tylko smak potraw, ale też sposób, w jaki zostaną obsłużeni.