Odpowiednie zarządzanie podwładnymi to kwestia bardzo istotna dla działania każdego miejsca. Dlatego osoby takie jak kierownik serwisu powinny umieć odpowiednio zarządzać kadrą pracowniczą, aby praca całego zespołu przebiegała sprawnie i bez zakłóceń.
Z pewnością jedną z bardziej istotnych kwestii jest odpowiedni rozdział zadań pomiędzy poszczególnymi pracownikami. Każdy z nich ma bowiem inne wykształcenie, doświadczenie czy predyspozycje. Kierownik serwisu powinien znać cechy swoich pracowników i wiedzieć, który z nich najlepiej wykona konkretne zadanie. To gwarantuje powodzenie i przede wszystkim brak problemów podczas realizacji.
Na barkach kierownika serwisu spoczywa też jednak wiele innych obowiązków, którymi zająć się może wyłącznie on. Przyjmowanie ewentualnych skarg na pracowników czy reklamacji związanych z działaniem serwisu – to tylko część jego kompetencji zawodowych i tego, czym na co dzień się zajmuje.
Do prawidłowego wykonywania powierzonych obowiązków bardzo często potrzebna jest mu wiedza z pogranicza psychologii, która umożliwia nie tylko skuteczne zarządzanie pracownikami, ale również zachowanie odpowiednich relacji w kontaktach z klientami. Dlatego też osoby, które chciałyby pracować na takim stanowisku, muszą z jednej strony dobrze zarządzać ludźmi, ale z drugiej radzić sobie również dobrze w pracy samodzielnej.
Moim zdaniem najważniejsze to mieć odpowiednie podejście do ludzi
ZARZĄDZANIE LUDŹMI TO SZTUKA. NIE KAŻDY SPRAWDZI SIĘ W TEJ ROLI. TRZEBA MIEĆ CHARYZMĘ!
Moim zdaniem każdego pracownika trzeba traktować indywidualnie. Każdy jest inny i co innego na niego działa.
Zgodzę się z Tobą Janku
W punkt 😉
Kierownik powinien być przede wszystkim „ludzki”, nie tylko zarządzać, ale też słuchać swoich podwładnych. Wysłuchać ich pomysłów, potrzeb itd.
Masz Darku absolutną rację.
Zgadzam się z Tobą. Taki kierownik to skarb.
Niektórzy są wprost urodzonymi managerami.
Tak, niektórzy już od małego wykazują zdolności przywódcze.