Kierownik serwisu to stanowisko, które bardzo różni się w zależności od tego, w jak dużej oraz w jak bardzo sformalizowanej organizacji się pracuje. Zupełnie inny zakres obowiązków będzie miał bowiem ktoś, kto pracuje w niewielkim, kilkuosobowym serwisie samochodowym, niż ktoś, kto jest kierownikiem dużego, markowego serwisu telefonów komórkowych. Mają jednak oni coś wspólnego. Tym wspólnym elementem są podobne zachowania w momencie, w którym czują oni, że przyszedł czas na zmianę pracy.
Co świadczy o tym, że warto zacząć rozglądać się za czymś innym?
Kierownik serwisu musi przede wszystkim zastanowić się nad tym, czy jego praca ciągle jeszcze daje mu tyle satysfakcji, co na początku. Jeśli z niechęcią wita poniedziałek, psuje mu się humor, kiedy przekracza drzwi serwisu, a dodatkowo zauważa, że pracuje coraz mniej efektywnie, jest to znak, że należy zastanowić się nad czymś nowym. Na dłuższą metę bowiem kierownik nie będzie zadowolony ze swojej pracy. Może to też przenieść się na inne dziedziny życia.
Kolejnym znakiem ostrzegawczym jest moment, w którym kierownik serwisu orientuje się, że przestał się rozwijać. Brak rozwoju zdecydowanie negatywnie wpływa na odbiór miejsca pracy. Szczególnie, jeśli kierownik od dawna wykonuje te sama zadania. Łatwo tutaj wpaść w pułapkę strefy komfortu. Kierownik serwisu powinien pomyśleć o zmianie pracy, zanim jeszcze stwierdzi, że ważniejsze od jego ambicji jest zajmowanie bezpiecznego stanowiska w dotychczasowej pracy.
Zmiana pracy nie jest łatwą decyzją. Kiedy czujemy wypalenie, albo nie mamy szans na dalszy rozwój, warto wtedy zmienić pracę.
To są powody dla których zdecydowanie warto zmienić pracę.