budowanie zespołu

Kierownik serwisu, jak każda osoba na stanowisku polegającym na zarządzaniu zespołem ma do zrealizowania jedno bardzo istotne zadanie, które jest absolutnie priorytetowe. Jest nim skompletowanie takiego teamu, który będzie efektywnie wykonywał swoje obowiązki, opierając się na współpracy pomiędzy wszystkimi jego członkami. Jeśli wybierze złe osoby, bardzo możliwe, że jego dział nie będzie w stanie pracować tak wydajnie, jakby tego oczekiwał kierownik oraz jego przełożeni. Jak zatem dobrze wybrać członków zespołu?

Kiedy kierownik serwisu otrzymuje polecenie stworzenia nowego zespołu, powinien na początku zastanowić się, jakie kompetencje powinni posiadać jego członkowie. Najlepiej, jeśli zda sobie sprawę z tego, że kluczem do sukcesu działu zajmującego się serwisem będą pracownicy o zróżnicowanym doświadczeniu oraz umiejętnościach. Najważniejsze jednak jest to, aby wybierał osoby chętne do rozwoju, komunikatywne oraz takie, które potrafią szybko się uczyć.

Dlaczego zatem kierownik serwisu może mieć problem ze skompletowaniem zespołu? Czy jest to bardzo trudne? Dużo zależy od tego, jakim budżetem dysponuje oraz jak dużą ma dowolność w wyborze osób, z którymi będzie współpracować. Często zdarza się bowiem, że zespół rekrutowany jest przez działy HR lub zewnętrzne firmy. Niewielki wpływ na to, kim kierownik serwisu będzie zarządzał, może działać negatywnie na jego pracę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *