Kierownik serwisu to osoba, której wyniki w pracy w dużej mierze zależą od tego, czy osoby współpracujące z nią, akceptują ją oraz lubią. Sympatia pozwala kierownikowi znacznie lepiej zarządzać podwładnymi, którzy chętniej wykonują polecenia kogoś, komu w pełni ufają oraz kogoś z kim lubią współpracować. Jak zostać kierownikiem, którego pracownicy naprawdę szanują?
Kierownik serwisu powinien mieć silną osobowość, która pozwala motywować innych do pracy. Dlatego też musi umieć powiedzieć nie, kiedy wszyscy wokół mówią tak, czy też nie może bać się ryzykownych decyzji, a także wzięcia odpowiedzialności za nie. Z drugiej strony powinien jednak rozwijać w sobie empatię, umiejętność słuchania oraz otwartość, które są tak samo ważne, jak stanowczość oraz zdecydowanie. Co więcej, pozwalają one budować zaufanie oraz pozytywną atmosferę w zespole.
Dobry kierownik serwisu musi jednak nie tylko umieć efektywnie porozumiewać się z innymi ludźmi, ale powinien także pracować nad sobą. Przede wszystkim musi być to osoba pracowita oraz łatwo skupiająca się na wykonywaniu swoich zadań. Kluczowa jest również pasja do tego, co się robi oraz pracowitość. Kierownik musi być również odporny na stres, który towarzyszy mu w codziennej pracy. Nigdy nie powinien wychodzić do kolegów z pozycji wyższości, ale raczej być otwarty na pomysły oraz uwagi innych.