Kierownik serwisu ma bardzo odpowiedzialne zadanie, dlatego nie każdy dobrze sprawdza się na takim stanowisku. Zwykle zajmuje je ktoś, kto ma już niemałe doświadczenie w branży. Często kierownikiem serwisu zostaje ktoś, kto wcześniej pracował w serwisie jako szeregowy pracownik. Szczególnie pierwsze dni po objęciu stanowiska mogą być wyzwaniem dla nowego kierownika.
Co jest w takim momencie najtrudniejsze?
Kierownik serwisu musi nauczyć się radzić sobie z różnymi wyzwaniami. Ogólnie można powiedzieć, że większość z nich związana jest z zarządzaniem zespołem serwisantów. Kierownik musi odpowiednio zmotywować zespół do pracy, ale również dać mu narzędzia, które pozwolą mu sprawnie wykonywać swoje obowiązki. Największą trudnością jest jednak utrzymanie odpowiedniej atmosfery w zespole. Przyjemna atmosfera zdecydowanie pozytywniej wpływa na efektywność zespołu. Nie zawsze jednak łatwo ją wprowadzić, chociażby ze względu na stresujące warunki pracy.
Kierownik serwisu jednak musi umieć się dogadać nie tylko z pracownikami. Często jest to znacznie trudniejsze w przypadku klientów. Wielu z nich zgłasza się do niego z reklamacjami. Musi on umieć sobie poradzić w takich sytuacjach. Z jednej strony musi mieć w sobie wystarczająco dużo asertywności, aby łatwiej odrzucać nieuzasadnione reklamacje. Z drugiej powinien mieć na tyle dużo empatii, żeby załagodzić sytuacje, w których winny jest serwis.