Kierownik serwisu zwykle kojarzy się jako zawód typowo męski. Szczególnie jeśli chodzi o serwis parków maszynowych, czy samochodów. Praktyka pokazuje jednak, że coraz więcej kobiet chce pracować na stanowiskach zarządzających, w tym także w różnego rodzaju serwisach.
Czy rzeczywiście panie odnajdują się w takich miejscach? Co jest dla nich najtrudniejsze w takiej pracy?
Przede wszystkim kobiety, które pracują jako kierownik serwisu, muszą się liczyć z tym, że przyjdzie im pracować głównie z mężczyznami. To powoduje trudności komunikacyjne, a także trudności w budowaniu autorytetu w grupie. Wiele pań, nawet jeśli nie ma kłopotu z dyscyplinowaniem zespołu, w którym przeważają mężczyźni, może po prostu nie czuć się dobrze, pracując w tak zbudowanej grupie.
Kobiety, które pracują jako kierownik serwisu, mogą radzić sobie tak samo dobrze, jak panowie. Szczególnie przydatne w ich pracy są bardzo wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne oraz poszerzona empatia. Kobiety jako kierowniczki serwisów powinny zawsze jednak przemyśleć branżę, w której chcą pracować, gdyż może ona wpływać znacząco na ich satysfakcję z pracy. Powinny również pomyśleć o tym, aby stale podwyższać swoje kompetencje w zakresie zarządzania zespołem. Praca jako kierownik serwisu może być też dla nich szansą do kariery w organizacji.
Zależy w jakiej branży 😉
Oczywiście Danusiu. Wiele zależy od branży i specyfiki konkretnego przedsiębiorstwa.