Kierownik serwisu to bardzo ważna osoba w strukturach firmy, której decyzje często zaważają na tym, czy serwis oferowany przez dane przedsiębiorstwo jest wykonywany w sposób zadowalający klientów, czy też nie. To ma często przełożenie na opinię klientów o przedsiębiorstwie. Dlatego też tak ważne jest, aby na stanowisku tym znalazła się odpowiednia osoba. Gdzie w takim razie zrekrutować osobę, która będzie efektywnie zarządzać działem serwisu w firmie?
Rekruterzy, którzy szukają kogoś, kto świetnie sprawdzi się jako kierownik serwisu, zwykle mają do wyboru dwie ścieżki. Pierwsza z nich zakłada, że kierownika ds. serwisu można znaleźć pośród dotychczas zatrudnionych pracowników, którzy szczególnie wyróżniają się na tle swoich kolegów. Mają oni tę przewagę, że bardzo dobrze znają strukturę, misję oraz założenia, którymi kieruje się firma, a co za tym idzie, ich wdrożenie może być dużo łatwiejsze. To również zawęża zakres ofert, które trzeba przejrzeć, co może przyspieszyć proces rekrutacji.
Z drugiej strony przyszły kierownik serwisu może dotychczas pracować w zupełnie innej firmie. Zrekrutowanie nowej osoby do pracy może wnieść zupełnie nową energię do zespołu. Co więcej, taka osoba będzie miała już doświadczenie na stanowisku zarządzającym, więc jej szkolenie będzie znacznie krótsze, a umiejętności dotychczas zdobyte mogą przełożyć się na wyniki w dziale serwisowym.