umiejętności komunikacyjne

Kierownik serwisu, bez względu na to, w jakiej branży pracuje, musi wykazać się odpowiednimi umiejętnościami, które pozwolą mu sprawnie wykonywać swoje obowiązki zawodowe. Umiejętności te są bardzo uniwersalne dla każdego, kto pracuje na stanowiskach wymagających zarządzania zespołem oraz koordynacji różnorodnych projektów. Które z nich są kluczowe dla kierownika serwisu?

Kierownik serwisu musi przede wszystkim umieć rozmawiać z ludźmi. Umiejętności komunikacyjne są tutaj niemalże niezbędne, aby móc efektywnie rozwiązywać konflikty rodzące się na linii serwis-klient. Osoby przychodzące z reklamacjami zwykle są poddenerwowane sytuacją, co utrudnia dojście do porozumienia. Niezbędne jest zatem, aby kierownik potrafił w odpowiedni sposób rozmawiać z klientami.

Kluczowe są również umiejętności komunikowania się z pozostałymi członkami zespołu. Kierownik serwisu musi umieć odpowiednio rozdzielać zadania oraz dbać o dobre relacje wśród swoich podwładnych. Powinien umieć połączyć nadzorowanie zespołu z zapewnieniem dobrej atmosfery w nim. Musi być również otwarty na współpracę zdalną z osobami pracującymi w terenie oraz w innych działach. Kierownik pamiętać musi jednak o tym, że umiejętności miękkie powinny iść w parze z umiejętnościami typowo twardymi, związanymi z zarządzaniem oraz technikami naprawy sprzętu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *