Stanowiska kierownicze to często marzenie wielu pracowników, którzy wykonują proste, mało rozwijające czynności w swojej pracy. Aby jednak zostać kierownikiem, trzeba posiadać określony zestaw umiejętności, pozwalający na efektywne zarządzanie zespołem, projektem czy też całym działem w firmie. Które z nich koniecznie powinien zdobyć kierownik serwisu?
Kierownik serwisu to osoba, która powinna wyróżniać się szczególnie dobrze rozwiniętymi umiejętnościami organizacyjnymi oraz być wyposażona w szerokie kompetencje komunikacyjne. Koniecznie musi mieć łatwość wchodzenia w interakcje z innymi ludźmi, w tym głównie z członkami zespołu, ale również z podwykonawcami, dostawcami, klientami oraz szefostwem. Osoba na takim stanowisku ma bardzo duży zakres dowolności oraz często podejmuje kluczowe z punktu widzenia działania całego działu decyzje, dlatego musi umieć zarządzać ryzykiem oraz sobą w czasie. Zapewnia to efektywność pracy zespołu, co przekłada się na polepszenie efektów funkcjonowania całej firmy.
Kierownik serwisu powinien być również osobą otwartą oraz godną zaufania. Tylko w ten sposób osoby z zespołu będą chętnie przychodzić do niego w przypadku problemów lub niepewności co do zleconych zadań. Kluczowa jest również elastyczność oraz umiejętność wzięcia odpowiedzialności za własne decyzje.